Saturday, October 27, 2012

ayat-ayat jiwang


Masa bersilih ganti untuk aku menunggu pinangan mu
Namun,tiap kali aku bersuara
kau dan alasanmu kian mengoyahkan pendirianku
ku sedar matlamatmu adalah jernih.

Sedangkan aku,bagai menunggu awan menyembah bumi
kali ini,masa semakin suntuk untuk aku mengikat janjimu
Mungkin bukanlah kuasa kita menentukan jodoh ini
aku berserah,tawakkal akan ketentuan ini
kenangan cinta kita akan ku tanam jauh-jauh
supaya ia tenggelam didalam bara yang menyala

langit ku junjung meninggi bagai gunung tertinggi setingginya
sumpah setia ku hanya untuk dia yang aku cinta
usahlah kau menagih kasih yang sudah hancur
pergilah dikau mencari sidia yang sesuai untukmu
takdir memisahkan kita untuk rahmat yang tersembunyi baik untuk kita berdua.

Jika anda menaruh perasaan terhadap seorang gadis dan menjanjikannya sebuah mahligai cinta dan janji,janganlah anda menyeksa si dia dengan lidahmu yang bercabang dengan pelbagai alasan. Seandainya anda sudah kehilangan sidia yang dicintai,janganlah menjadi sial peroboh syurga  yang tercipta,nescaya anda tidak akan tenang ke akhir zaman. Masa sudah pasti mengubat duka dihati,namun jika dendam hanyalah misimu. Biarlah masa dan doa menjadi teman mu.


No comments:

Post a Comment